Делегація з польського міста Ченстохова, котра прибула до Бердичева у рамках святкування Дня Конституції України, Дня молоді, ХХІ Днів польської культури та Дня народження міста, ознайомилася з роботою місцевих освітянських закладів та промислових підприємств.
Почесними гостями міста стали заступник Президента м. Ченстохова Річард Стефаняк та начальник відділу освіти Рафал Пьотровскі, і своє знайомство з освітянсько-промисловим потенціалом Бердичева вони розпочали з візиту до Бердичівського міського ліцею № 15. Заклад відомий багатьом своїм «Євроклубом», кімнатою-музеєм Джозефа Конрада і, зокрема, тим, що має тісні зв’язки з польськими містами. Тут не раз частували варениками й узваром байкерів із Польщі, юні ліцеїсти часто подорожують до сусідньої країни. Так що спільну мову знайшли одразу, як і теми для спілкування.
Відвідали пан Річард та пан Рафал і бердичівську «Калиноньку» – ДНЗ № 2. І знову жвавий діалог на теми, що цікавлять: які умови прийому малечі до бердичівських садочків, які методики у виховному процесі застосовують, зі скількох дітей складаються групи, скільки вихователів опікуються однією групою тощо.
Цікавість у гостей з Ченстохова викликала робота місцевих виробників-промисловців: зокрема, Річард Стефаняк та Рафал Пьотровскі побували на бердичівському хлібозаводі, підприємстві М’ясовита та у цьогорічного ювіляра – на пивзаводі, якому у 2021-му виповнюється 160 років. На підприємствах гості ознайомилися з організацією виробничого процесу, дізнавшись, що дозволяє вважати бердичівський хліб, ковбасу та пиво продукцією національного рівня.
Бердичів вражає, поділилися враженнями посадовці – побаченим потенціалом, сердечністю людей. Одразу видно, що міський голова – господар, а люди люблять справу, якою займаються, переживають за неї. Від себе пан Річард пообіцяв зробити все можливе, аби виповнилося те, на що на початку зустрічі звернув увагу міський голова Бердичева Сергій Орлюк: щоби цей візит не обмежився просто знайомством і приємним спілкуванням, а отримав конкретні результати від співпраці в освітянській, соціальній та культурній сферах. І він, і його колега бачать величезне поле для продовження подальших із Бердичевом відносин.
Починатимуть, скоріш за все, з освіти. Вже й ідеї по ходу спілкування з’явилися на рахунок можливих спільних проєктів. Буде обмін досвідом, будуть поїздки один до одного. А значить мають бути позитивні зміни у розвитку освітянської галузі в обох містах.