Бердичів

міська рада

Із роботою підприємств комунальної сфери польського Ченстохова ознайомилися представники делегації з Бердичева

photo1642665240

Знайомству з діяльністю підприємств комунальної сфери присвятили, з-поміж іншого, поїздку до польського Ченстохова радник Бердичівського міського голови Артур Іваненко та депутат Бердичівської міської ради, голова депутатської комісії з питань бюджету та соціально-економічного розвитку, позаштатний радник міського голови Юрій Ніколаєнко. Так, зокрема, вони вивчали роботу місцевого транспортного депо, що займається пасажирськими перевезеннями, та підприємства, яке чистить і посипає дороги та вивозить сміття.

Транспортне депо у 240-тисячному Ченстохова комунальне, у місті функціонують автобуси і електротрамваї. Найстаршим засобом вважається автобус 2014 року випуску. Взагалі автобусний парк нараховує 120 одиниць техніки, що курсує 30-ма маршрутами. Характерним є той факт, що комунальне підприємство є майже повністю дотаційним (95 % витрат покривається з міського бюджету). Ще одна відмінність сфери перевезень у Ченстохова – кількість пільгових категорій. Їх всього дві: пенсіонери віком до 70 років та пенсіонери віком 70+. Перші сплачують половину вартості проїзду (так само 50% сплачують діти). Окрім того, вони мають можливість придбати річні абонементи на проїзд за пільговою ціною. Пенсіонери 70+ користуються транспортом безкоштовно.

Якщо перевезення у Ченстохова повністю комунальне, то прибиранням снігу, посипанням доріг і тротуарів, а також вивезенням  сміття у місті займається приватне підприємство, розповідає Юрій Ніколаєнко. Чистоту на дорогах наводять 20 одиниць техніки. У Ченстохова проїзну частину посипають виключно чистою сіллю, техніка пристосована суто до цього. Щодо тротуарів, то ними займається 4 одиниці техніки, посипаючи сумішшю з солі та піску. Окрім того, на підприємстві існує резерв: у випадку сильних снігопадів на допомогу основній техніці може виїхати ще близько 8-ми додаткових одиниць. Варто зазначити, що середня температура у місті взимку – близько 0 °С, снігу зазвичай випадає небагато.

Артур Іваненко звертає увагу на той факт, що абсолютно всі снігоочисні машини та сміттєвози облаштовані спеціальними трекерами, що візуалізують маршрути, контролюють рівень палива у баках тощо. За допомоги датчиків можна визначити, з опущеним чи піднятим ковшем пересувалася машина дорогою (тобто, просто їхала чи їхала і при цьому чистила дорогу від снігу). Так само трекерами оснащена техніка, що чистить і посипає тротуари, і так само у режимі онлайн за датчиками можна визначити: транспорт просто рухається, рухається-чистить чи рухається-чистить-посипає.

Окрім трекерів, додає Артур Іваненко, транспортні засоби оснащені кожен трьома реєстраторами: перший реєструє ситуацію спереду, другий відображає все, що збоку (на якій відстані від бордюру, припустимо, очищено), і третій демонструє вид ззаду – наскільки якісно очищено та посипано.

Вищезгадане приватне підприємство також займається вивезенням сміття (вивозить десь близько третини від загальної кількості). Парк техніки складається з 8-10 одиниць, сміттєві баки у Ченстохова розташовані виключно при дорогах. Трекери у машинах дозволяють контролювати рівень палива, слідування маршруту тощо. Реєстратори, у свою чергу, здатні кожні 3 секунди робити фотографії, за якими можна відслідковувати, чи біля всіх сміттєвих баків побувала техніка і чи все сміття зібране.

Вивчаючи досвід комунальників Ченстохова, зауважують Артур Іваненко та Юрій Ніколаєнко, слід враховувати, що польське місто більш ніж утричі перевершує Бердичів за кількістю населення. Разом із тим, є напрацювання (ті ж самі трекери, для прикладу), на які варто звернути увагу і, за можливості, запровадити їх у Бердичеві.