Міський голова Сергій Орлюк, його перший заступник Артем Азізов, начальник управління житлово-комунального господарства Руслан Квятківський та начальник контрольно-аналітичного відділу Володимир Ніжнік провели прес-конференцію щодо результатів перевірки фінансово-господарської діяльності Бердичівського комунального виробничого житлового ремонтно-експлуатаційного підприємства № 7. На захід, окрім представників ЗМІ, також були запрошені працівники ВЖРЕПу, котрим управляюча компанія наразі заборгувала заробітну плату за кілька місяців.
Спершу підприємство перевірила Державна податкова служба, повідомив Артем Азізов. Відповідно до складеного акту, у період з 2011 р. по 2021 р. ДПС виявила факти несвоєчасної та не в повному обсязі сплати ПДФО, ЄСВ та військового збору на загальну суму 2,7 млн. грн. Фахівці ДПС встановили, що попередні керівники та посадові особи бухгалтерії ВЖРЕПу штучно накопичували заборгованість по податкам і зборам: щомісяця сплачували меншу від реальної суму, а “заощадженими” коштами розраховувалися із працівниками за виконану роботу.
За результатами перевірки податківців та за особистою ініціативою міського голови, інформував Володимир Ніжнік, контрольно-аналітичний відділ Бердичівської міської ради також провів аудит діяльності ВЖРЕП №7 за 2020–2021 рр. Проаналізувавши фінансові документи підприємства, продовжив, спеціалісти виявили подвійну бухгалтерію.
Так, за його словами, під час перевірки вдалося встановити факт розбіжностей між надходженнями та витратами підприємства за 2020 р. Наприклад, лише за вересень ВЖРЕП витратив майже на 600 тис. грн. більше, аніж отримав прибутку.
Окрім того, зазначив Володимир Ніжнік, фахівці виявили документи, котрі вказували на регулярну виплату заробітної плати працівникам підприємства у готівковому вигляді, без проведення будь-яких касових операцій. Підставою слугували письмові заяви останніх, частина яких зберігалася у бухгалтерії ВЖРЕПу та була долучена до матеріалів перевірки.
Ці кошти, повідомив начальник контрольно-аналітичного відділу, працівники самостійно збирали з жителів багатоповерхівок, котрі обслуговувала їхня управляюча компанія, як квартплату. Бухгалтерія підприємства, наголосив, зазначену готівку жодним чином не обліковувала і, відповідно, обов’язкові платежі з таких надходжень не сплачувала.
Зрештою, спеціалісти дійшли висновку, що попереднє керівництво ВЖРЕПу, зловживаючи своїм службовим становищем та перевищуючи свої повноваження, здійснювало позакасові операції з готівковими коштами та умисно не сплачувало податки та обов’язкові платежі до державного бюджету, підкреслив Володимир Ніжнік. Внаслідок цього, на думку аудиторів, державі було завдано чималих збитків, а сама компанія накопичила значні борги (загальна сума заборгованості підприємства за усіма статтями наразі становить майже 4,5 млн. грн.).
Враховуючи, що дані дії чи бездіяльність посадових осіб носять кримінально-караний характер, підсумував Володимир Ніжнік, тепер за справу повинні взятися відповідні правоохоронні органи. Оригінали бухгалтерських документів наразі передано до Бердичівської окружної прокуратури, яка прийматиме рішення згідно чинного законодавства України.
Станом на сьогодні, наголосив Сергій Орлюк, міська влада докладає максимум зусиль, аби виплатити працівникам ВЖРЕП №7 заборговану заробітну плату принаймні за період з 2021-го по 2022-ий роки.
Подальша доля підприємства нині остаточно не вирішена, але, припускають фахівці, якщо Державна податкова служба, котра вже винесла відповідний припис, арештує майно компанії, ВЖРЕП, зрештою, буде ліквідовано, а боргові зобов’язання погашатимуться за рахунок реалізації його активів. Також до суду із вимогою про примусове стягнення боргу з управляючої компанії, уже звернувся “Житомирліфт”.