Відділ економіки та інвестицій управління економічного розвитку Бердичівської міської ради спільно із Програмою “U-LEAD з Європою” розробив та представив інвестиційний паспорт громади. На презентації документу були присутні фахівці виконавчого комітету, депутати міської ради, а також в онлайн-режимі долучився експерт Володимир Бойко.
За словами начальника управління Михайла Мая, співпраця із Програмою триває уже досить довго, а одним із її успішних результатів є сучасний Центр надання адміністративних послуг. Минулого року, підкреслив, “U-LEAD” надавав громаді послуги із розробки стратегії розвитку, однак робота у цьому напрямку була призупинена у зв’язку із воєнним станом. Розроблений же інвестиційний паспорт, зазначив, не є сталим документом, а буде доповнюватися і змінюватися відповідно до процесів, що відбуватимуться у громаді.
Із основними положеннями, відображеними у паспорті, присутніх ознайомив головний спеціаліст відділу економіки та інвестицій Єгор Шаповал. Презентований документ, наголосив, першим потрапляє до рук потенційного інвестора, а тому повинен містити детальну характеристику громади та розкривати її економічну привабливість.
У запропонованому інвестиційному паспорті необхідна інформація відображена за такими напрямками:
1. Загальні відомості про громаду (чисельність населення, кількість населених пунктів, площа, географічне розташування, відстані до деяких інших міст).
2. Фактори інвестиційної привабливості:
– інвестиційні об’єкти (приміщення і земельні ділянки, котрі можуть зацікавити капіталовкладників);
– природні ресурси (рельєф, екологія, клімат, ґрунти тощо);
– геолокація;
– наявність значимої для бізнесу інфраструктури (офісні центри, складські приміщення, транспорт, очисні споруди, банківські установи, служби доставки);
– об’єкти культурної спадщини (Кляштор Босих кармелітів, Музично-драматичний театр на Європейській, Костел Святої Варвари, Єврейське кладовище);
– людський капітал та соціальна інфраструктура (чисельність працездатного населення, освітні заклади й заклади охорони здоров’я, спортивні об’єкти);
– локальний бізнес (інформація про місцеву промисловість, галузеву структуру малого підприємництва та залучені громадою інвестиції);
– інструменти сприяння бізнесу;
– стратегічні документи громади (Програма розвитку малого та середнього підприємництва, Брендбук, Генеральний план міста Бердичева);
– імідж громади (гранти та міжнародне співробітництво); – інвестиційні пропозиції (ідеї, характеристики, умови).
Наприкінці інвестиційного паспорту міститься слово Бердичівського міського голови Сергія Орлюка та подано контакти для зв’язку. У подальшому, зазначив Єгор Шаповал, документ буде також перекладено англійською мовою.
Ознайомившись із презентованим паспортом, присутні внесли кілька власних пропозицій. Зокрема, секретар міської ради Богдан Коляда зауважив, що доцільно було б відобразити у документі гендерну та вікову статистику населення громади. Також пролунала ідея щодо створення інтерактивної кнопки, котра дозволила б власникам інвестиційно привабливих об’єктів додавати їх до відповідної категорії.