У вересні 2023-го завершується дія договорів на громадські перевезення з шістнадцятьма з 17-ти місцевих перевізників. Проводити новий конкурс чи продовжувати працювати за існуючою схемою – це питання начальник управління економічного розвитку Бердичівської міської ради Михайло Май погоджував із членами профільної депутатської комісії – з питань комунальної власності, приватизації, ЖКГ, транспорту та благоустрою.
Взагалі, інформував посадовець, планувалося протягом 2022-го року розробити нову схему руху громадського транспорту з новими маршрутами. Так само мали замовити повне обстеження пасажиропотоку, аби на конкурс вже вийти з оновленою сіткою і без існуючих на сьогодні пакетів, коли до прибуткового маршруту перевізнику додають маршрут неприбутковий.
На заваді планам стала війна. Нині законодавство дозволяє продовжувати працювати за старою схемою до закінчення дії воєнного стану плюс ще один рік після закінчення, інформував Михайло Май. При цьому, зауважив, є кілька нюансів. Перший – складання нової сітки перевезень потребує коштів, проплатити які управління не в змозі через вимоги казначейства у період воєнного стану. Жоден з опитаних потенційних фахівців-розробників, у свою чергу, не погоджується чекати, коли проплату дозволять, і працювати безкоштовно. По-друге, той, хто має намір заявитися на конкурс, повинен обладнати свої транспортні засоби валідаторами. Коштують ті близько 70,0 тис. грн. кожен. Чи погодяться перевізники витрачати такі суми?.. Відсутні валідатори – кандидат технічно не проходить до участі у конкурсі. Тож начальник управління запропонував депутатам погодити один із двох варіантів – або, таки, проводити конкурс, або продовжувати працювати, як і раніше, до того моменту, коли конкурс можна буде оголошувати.
За другий варіант – депутат Павло Середюк. Нині у країні війна, нагадав, і цілком можливо, що ті, хто мав би бажання взяти на себе роль перевізника, сьогодні на фронті. Ну а хтось, враховуючи існуючі обставини, просто не хоче ризикувати. Проводити конкурс за старими умовами і з тими самими перевізниками – чи є у цьому сенс? Тож чи не доцільніше певний час почекати?
Колегу підтримали заступник голови комісії Денис Моцний та депутатка Ірина Антоннікова. Проти виступив лише Максим Шафранський. За його переконанням, конкурс однозначно потрібно проводити. Хоча б тому, що є підприємці, котрі у зв’язку з війною були вимушені залишити свої місця проживання. Якщо на ринок перевезень зайде хтось із немісцевих, це позитивно вплине на якість послуг, впевнений депутат.
Думки народних обранців розійшлися – можна вважати, що комісія не погодила жодну з озвучених начальником управління пропозицій. Разом із тим депутати погодили пропозицію провести зібрання, на якому й самі представники депутатського корпусу, й усі охочі мешканці громади зможуть зустрітися з перевізниками, які відповідають за маршрути № 4 та № 4а – аби поспілкуватися та висловити свої думки з приводу якості надання послуг на вказаних маршрутах.