Телефонне шахрайство – це вид шахрайства, коли шахрай телефонує і переконує жертву повідомити особисту, фінансову чи конфіденційну інформацію або переказати гроші.
Що потрібно шахраю?
- Реквізити платіжної картки.
- Паролі, коди банків та мобільних операторів.
- Кодові слова.
- Зняти ліміти з картки жертви.
- Переконати жертву здійснити переказ коштів на свою користь.
Шахрай може назватися будь-ким!
- Працівником банку.
- Працівником НБУ, Пенсійного фонду, Фіскальної служби.
- Працівником поліції.
- Працівником комунальних служб.
- Працівником мобільного оператора.
- Покупцем вашого товару тощо.
Що робити?
Якщо телефонує працівник банку, скажіть, що ви зараз перетелефонуєте самостійно на офіційний номер банку, який вказаний на платіжній картці.
Припиніть розмову, якщо…
- запитують термін дії картки, тризначний номер на звороті картки, паролі, коди банків та мобільних операторів;
- керують у телефонній розмові вашими діями (просять зробити трансакцію, встановити програму на ваш пристрій);
- просять сфотографувати та переслати/надати фото платіжної картки;
- лякають, що ваша картка заблокована, а злочинці зламали рахунок;
- просять перейти за посиланням та зазначити всі персональні дані та реквізити платіжної картки.
Випадково повідомили шахраю реквізити картки та паролі?
Негайно заблокуйте картку. Якщо ви випадково повідомили шахраю пароль до інтернет-банкінгу, негайно заблокуйте картки, рахунки та доступ до інтернет-банкінгу.
(Телефонуйте на гарячу лінію банку, вказану на звороті картки або через інтернет-банкінг)
Зверніться до Кіберполіції онлайн
(за посиланням ticket.cyberpolice.gov.ua)