До уваги жителів громади!
В Україні починають діяти оновлені правила оформлення та продовження відстрочок від мобілізації.
Зміни до постанови Кабінету Міністрів України №560 передбачають автоматичне продовження відстрочок, можливість оформлення онлайн у застосунку «Резерв+» та подачу заяв через ЦНАП.
Центр надання адміністративних послуг виконавчого комітету Бердичівської міської ради повідомляє, що у разі технічної реалізації можливості прийняття заяв з 03.11.2025 року суб’єкти звернення можуть прийти особисто на подачу заяв з оригіналами документів на нову послугу відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації на особливий період.
Заява на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації має містити обов’язкові відомості про військовозобов’язаного:
1) ПІБ (за наявності);
2) РНОКПП або серія (за наявності) та номер паспорта громадянина України (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, офіційно повідомили про це відповідному органу контролю і мають відмітку у паспорті громадянина України);
3) дату народження;
4) адресу задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування);
5) адресу електронної пошти;
6) контактний номер телефону.
До заяви додаються документи, що підтверджують право на відстрочку, або копії таких документів, засвідчені в установленому порядку, зазначені у переліку, згідно з додатком 5 до Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, затвердженого постановою КМУ від 16.05.2024 № 560.
Заявник несе відповідальність за подання неповної чи недостовірної інформації в пакеті документів.
- Автоматичне продовження без черг і заяв
Всі відстрочки, підстави для яких можна підтвердити в державних реєстрах або які не можуть змінитися з часом, будуть продовжуватись автоматично.
Це стосуватиметься, зокрема, осіб з інвалідністю, багатодітних батьків, студентів, науковців та інших категорій громадян, визначених чинним законодавством.
- Оформлення онлайн через «Резерв+»
9 типів відстрочок вже можна оформити онлайн у застосунку «Резерв+».
Користувач може отримати цифровий документ із QR-кодом, який можна пред’явити безпосередньо з телефона або роздрукувати. Обидва варіанти мають однакову юридичну силу.
Крім того, у ЦНАП не здійснюватимуться:
1. Автоматичне продовження відстрочок;
2. Взяття особи на військовий облік;
3. Оновлення військово-облікових даних;
4. Надання відстрочки військовозобов’язаним СБУ чи інших розвідувальних органів;
5. Оформлення відстрочки особам, передбаченим п. 1 (бронювання) та п.п. 16-23 (держслужбовці, політики, дипломати, судді тощо) ч. 1 ст. 23 Закону Україну «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію».
Також неможливо подати заяву про відстрочку через ЦНАП, якщо:
- не маєте підстав для отримання відстрочки;
- вже подали заяву та очікуєте розгляду;
- не перебуваєте на військовому обліку;
- зняті чи виключені з обліку.
Важливо, що ЦНАП лише приймає заяву, а остаточне рішення про надання чи продовження відстрочки ухвалює ТЦК. Результат громадянин отримає на вказану у заяві електронну пошту або безпосередньо у ЦНАП. Основним підтвердженням відстрочки стане електронний військово-обліковий документ з QR-кодом. Паперові довідки з мокрими печатками більше не вимагатимуться.

 
															