З кожним роком у Бердичеві зменшується кількість учнів, які йдуть навчатися у 10-11 класи. Враховуючи запровадження 12-річної форми навчання прогнозують, що їх кількість стане ще меншою. Вже сьогодні у окремих загальноосвітніх навчальних закладах нашого міста відсутні 10 та 11 класи. Адже багато хто з випускників вступає до коледжів або йде навчатися у професійні заклади освіти після закінчення 9 класу. Вже скоро в Україні почнеться поділ шкіл на три групи згідно нової редакції Закону “Про повну загальну середню освіту”, прийнятої у 2020 році. Передбачається реформа галузі шкільної освіти за західним зразком – на гімназії та ліцеї. Відмінність пролягає у тому, що старші (10-12) класи передбачені виключно у ліцеях, решта шкіл матимуть статус гімназій, тобто – початкова і середня школа.
Якщо кількість гімназій не обмежена, то на ліцеї передбачені обмеження. Власне, втрачають право на відкриття ліцею населенні пункти з кількістю жителів менше 50 000. Щодо Бердичева, то згідно нововведення в законодавстві, місто має право на ОДИН ліцей, у якому будуть зібрані учні 10-12 класів з усіх загальноосвітніх закладів освіти. Впровадження реформи планується у кілька етапів, перший з яких стартує вже у наступному, 2022 році. І це ставить певні виклики перед міською владою. Адже потрібно вибрати, який навчальний заклад має достатню матеріально-технічну базу та зручне географічне розташування, щоб стати ліцеєм.
Саме з цією метою бердичівський міський голова Сергій Орлюк разом з заступниками Артемом Азізовим та Оленою Петрівською у вівторок, 26 січня проінспектували Бердичівський загальноосвітній навчально-виховний комплекс № 4 та Навчально-виховний комплекс «Школа-гімназія-ліцей» №10. Адже сьогодні розглядається можливість створення загальноміського ліцею для старших класів саме на базі цих двох навчальних закладів. Є ще третій претендент – Бердичівський міський ліцей №15.
«Бердичівський загальноосвітній навчально-виховний комплекс № 4 та Навчально-виховний комплекс «Школа-гімназія-ліцей» №10 мають зручне місцезнаходження та сильну матеріально-технічну базу. Крім того ці заклади очолюють депутати кількох скликань Бердичівської міської ради: Юлія Петрівна Бабій та Наталія Іванівна Рибак. Це значить, що директора користуються авторитетом та повагою у батьків, є фахівцями своєї справи і можуть дати конструктивні поради, як нам виходити з ситуації. Рішення про створення одного ліцею на весь Бердичів для учнів старших класів доволі непросте. Але ми не можемо піти всупереч вимог законодавства, тому потрібно завчасно готуватися до реформування галузі освіти», – заявив Сергій Орлюк.
Міський голова залишився приємно вражений господарським підходом до роботи з боку адміністрації навчальних закладів. У першу чергу перевірявся стан санвузлів та матеріальна база початкових класів, які працюють за стандартами НУШ. Звісно, у ході інспектування було виявлено певні проблеми. Наприклад, Бердичівський загальноосвітній навчально-виховний комплекс № 4 потребує заміни дерев’яних вікон на металопластикові. І якщо у класах це питання практично вирішено, то у коридорах майже всі вікна старі. Також є необхідність у проведенні ремонту та меблювання актової зали школи. А от новий пандус, встановлений в НВК №4 минулого року, порадував Сергія Орлюка. Директор Навчально-виховного комплексу «Школа-гімназія-ліцей» №10 Наталія Рибак акцентувала увагу на необхідності капітального ремонту та заміни обладнання у шкільній їдальні. Каже, що є написаний відповідний проєкт, який подавався на область, однак фінансування навчальний заклад так і не отримав.
У розмові з директорками Бердичівський міський голова Сергій Орлюк висловив готовність співпрацювати та всіляко допомагати нашим школам. Порадивши також шукати додаткові можливості для покращення матеріально-технічної бази навчальних закладів шляхом участі у обласних та всеукраїнських конкурсних і грантових програмах. Щодо створення ліцею на базі однієї з загальноосвітніх шкіл міста Бердичева – то це питання ще тільки вивчається. А інспектування загальноосвітніх закладів дає можливість реально оцінити можливості тієї чи іншої школи та її готовність стати ліцеєм для прийому учнів старших класів.
.